Branding en Social Media

Poort8 bestaat. Althans, voor ons vieren. Nu de buitenwereld nog. Er zijn veel opties om aan branding te doen en ook hierin willen we graag dichtbij onszelf en de huidige tijd blijven zonder onze klantenkring te veel te vervreemden. Een voorbeeld van dat laatste zijn de visitekaartjes. Dit is een behoorlijk bejaard concept en door velen als te ouderwets bestempeld, maar toch zijn er momenten waarop het simpelweg de makkelijkste manier is om gegevens te delen. Onze klantenkring verwacht dit vaak ook. We besluiten dan ook om deze out-of-date methodiek te omarmen.

Daarnaast willen we een website en gelukkig hebben we bij het kiezen van een naam al gecontroleerd dat poort8.nl beschikbaar is. We bouwen de site niet van scratch, maar maken gebruik van een toonaangevende tool in webdesign genaamd Squarespace.

Email richten we in via Azure en op poort8.nl. Als naming convention voor onze mailadressen kiezen we voor voornaam@poort8.nl. Dat klinkt nu lekker vlot en toegankelijk en past bij ons als team nu. Mochten we later gaan doubleren met voornamen, dan lossen we dat dan wel op.

Social media is nagenoeg een vereiste tegenwoordig, en we vinden het ook belangrijk en nuttig om hier op de juiste manier gebruik van te maken. Het lastigste is kiezen welke we gaan gebruiken. Er zijn heel veel smaken: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Tumblr, YouTube, Pinterest, Foursquare, Reddit, RSS, Flickr en nog veel meer. Welke zijn er voor belangrijk en behapbaar? LinkedIn is duidelijk. 99% van ons netwerk zit op LinkedIn en, misschien nog wel belangrijker, verwacht dat wij hier ook op zitten. Facebook is in B2B land in Nederland nog niet echt doorgedrongen, maar we maken het account wel alvast aan en linken het door. Twitter wordt een stuk meer gebruikt, zeker ook door individuele werknemers, dus dat heeft voor ons toegevoegde waarde. Daarnaast willen we graag een blog bijhouden met ons pad en de belangrijke elementen hierop. Dit is mogelijk binnen onze Squarespace site en integreert erg mooi, dus een alternatief hiervoor is niet nodig.

Al deze elementen hebben een consistente opmaak nodig die de basis van onze branding zal zij. We besluiten om de liggende 8 centraal te stellen en als logo te kiezen. Hieromheen zoeken we naar een mooi passend fris en toch betrouwbaar kleurenschema. Dat alles gecombineerd leidt tot de uitingen op onze site en social media accounts zoals ze er nu staan.

Previous
Previous

Netwerk uitbreiden

Next
Next

Adoptie stimuleren