What’s in a name?

Een naam. Het lijkt zo simpel. Namen van bekende bedrijven als Google, Apple, Twitter, Tesla klinken heel vertrouwd en misschien zelfs logisch. Toch zijn ook deze namen ooit verzonnen en waren ze in het begin helemaal niet zo vertrouwd en logisch. Google is eigenlijk een spelfout, Apple is een stuk fruit, Twitter is het roepen van een vogel en Tesla is vernoemd naar een wetenschapper. Wat deze namen wel allemaal gemeen hebben, is dat de oprichters er op een of andere manier een band mee hadden. Dat lijkt een goed uitgangspunt voor ons. 

We gaan op zoek naar dingen die dicht bij ons liggen. We komen uit bij zaken als data, toegang, dataverwerking, Nederland, logistiek, havens, transport, etc. Daarnaast vinden we het gaaf klinken om een nummer in onze naam te hebben, zoals bijvoorbeeld Catch22 of N26. Een verwijzing met een knipoog naar onze business valt ook in de smaak. Het voorbeeld van het software bedrijf MonkeyProof is hiervoor een prachtig voorbeeld.

Na lang wikken en wegen besluiten we te gaan voor Poort. Dit staat voor de toegang tot data in de digitale wereld en voor een fysieke poort in de logistieke wereld. Als getal gaan we voor 8. De acht is een mooi symmetrische getal en in zijn vorm zonder begin of einde. Op z’n kant is de acht het symbool voor oneindig wat voor ons staat voor een continue oplossing waar wij voor gaan. Samengevoegd is het ontstaan van de naam Poort8 een feit!

Previous
Previous

Datadeling in de logistiek

Next
Next

Tooling tooling tooling