BMC & VPC

Route A-B, route B-C of toch route A-C-H? Deze vragen zijn altijd relevant, en misschien nog wel het meest relevant voor start-ups. We beseffen dat we onze proposities goed moeten afstemmen op de (uitgesproken of onuitgesproken) behoefte vanuit de markt. Maar simpel is het daarmee nog niet. Welke elementen zijn belangrijk? Hoe verwoord je deze elementen? En welke acties hang je hieraan? Hiervoor hebben we een concept ontwikkeld dat gebaseerd is op missie, visie en doelstellingen in combinatie met het Business Model Canvas (BMC) en het Value Proposition Canvas (VPC). Het mooiste element van deze aanpak is dat we starten vanuit (potentiële) klanten. Door hun in gedachte te houden, wordt het een stuk concreter. Waar hebben zijn behoefte aan, waar willen ze naar toe, wat houdt ze tegen en wat is van toegevoegde waarde voor ze? De combinatie van deze inzichten zorgt ervoor dat onze missie niet geïsoleerd is binnen Poort8, maar juist samenhangend is met onze omgeving.

Vandaag starten we met één propositie: ons schaalbaar product. Het doel is allereerst om meer inzicht te krijgen in de invloedrijke factoren en daarnaast om beter te worden in deze aanpak. Uiteindelijk gaan we dit ook doen voor de andere proposities en voor Poort8 als geheel. Zin in!

Previous
Previous

Kantoorjacht

Next
Next

Vouchers